söndag 26 oktober 2008

Bommersvik och Bålsta



Oktoberväder över hela landet. Knappt några löv kvar på träden och blåst och gråväder. Bommersvik är däremot som alltid vackert. Sitter här ute efter ha pratat europapolitik med SSUare från Sthlms län. Vi pratade om framtiden för Europa, om hur EU som det enormt framgångsrika freds och handelsprojekt det är, även ska kunna bli ett framgångsrikt miljö och välfärdsprojekt. Jag talade också om Europaparlamentsvalet nästa år, hur vi ska höja valdeltagandet och de två ungdomskandidaterna som ger mig hopp Åsa Westlund och Ardalan Shekarabi. Det är sannerligen ett viktigt val för Sverige och socialdemokratin. Lördagen började på pendeltågets nordligaste utpost. Jag besökte SSU i Uppland och talade kommunikation och hur man som klubb och kommunaktiv kan synas och höras. Det var ett härligt gäng pratglada SSUare som många var helt nya, vilket absolut inte gick att gissa med tanke på den höga nivå diskussionerna låg på. Emma Karlsson ombudsmannen och Mattias Kristensson höll fanan högt och kokade makaroner och stekte köttbullar. Sen jag tog tjänstledigt för kanppt två månader sedan har jag redan föreläst på tre olika kurser. Som anställd var ju helgerna heliga men nu är det bara med glädje jag offrar helgen innan tentan för att snacka politik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där, finfin blogg du har kommit igång med. Tack för ett grymt pass senast och hoppas att hösten behandlar dig värdigt.

Cesar sa...

Tack för helgen, grym pass du höll och kul att se dig igen!